Frågor och svar
1. När skickar ni paketet med min beställning?
Beställningar som görs och betalas före kl. 12:00 skickas vanligtvis samma
arbetsdag.
Övriga beställningar skickas oftast inom 24 timmar efter att betalningen har
registrerats.
2. När får jag min beställning?
Paket levereras normalt inom 3–5 arbetsdagar efter att de lämnat vårt lager
(leveranstiden beror på transportören).
3. Hur kan jag kontrollera om en produkt finns i lager?
På varje produktsida finns information om lagertillgänglighet.
Vid frågor kan du kontakta oss via e-post eller telefon: +48 537 476 852.
4. Kan jag som konsument returnera en beställd vara?
Ja, enligt lag har konsumenter rätt att returnera oanvända varor inom 14 dagar utan
att ange någon anledning (kostnad för returer åligger köparen).
Se vår sida för retur och reklamationer för mer information.
5. Kan jag returnera en vara om jag köpt den på företagskonto?
Tyvärr erbjuder vi inte den möjligheten.
6. Kan jag lägga en beställning via telefon?
Nej, vi tar endast emot beställningar via vår webbutik eller e-post: hejsan@smart-
deco.se.
7. Behöver jag ett konto för att göra en beställning på Smart Deco?
Nej, du behöver inte ha ett konto för att beställa via smart-deco.se.
8. Kan jag returnera en produkt via postförskott?
Tyvärr tar vi inte emot returpaket via postförskott.
Mer information finns under Retur och Reklamationer.
9. Hur kan jag kontrollera statusen för min beställning?
Du får statusuppdateringar via den e-postadress du angett vid beställningen.
Du kan även kontrollera statusen genom att logga in på ditt konto.
10. Varför har jag inte fått ett e-postmeddelande om min beställning?
Det kan bero på att en felaktig e-postadress angavs vid beställningen, eller att
meddelandet hamnat i din skräppost.
11. Är ballongerna ni säljer redan fyllda med helium?
Nej, Helium kan köpas separat via vår webbshop.